14 Mart 2012 Çarşamba

MEKTUP

Bundan tam onüç yıl önce, liseden yeni mezun olmuşken, benim için değeri tarif edilemez dostum Selcanın kaleminden, tarafıma yazılmış çok değerli bir mektup
**************************************************************************
     Bugün çarşıya çıktım senin için yalnız başıma. Her tarafı gezdim.  İlk önce mavi boncuğa yürüdüm. O kocaman sınıfa girdim ve ufacık tahtaya, çarpık sıralara baktım. Üç yıl boyunca kahrımı çeken sırama oturdum. Üzerinde yazı yazacak yer kalmamış olan masama koydum ellerimi. Sonra arkama döndüm kopya ister gibi; sessiz ve iki büklüm. Gözümün ucuyla sırana baktım. Ama sen yoktun. Belki geç kalkmıştır dedim içimden. Tebeşiri elime almaya cesaret edemedim. Zaten hiç sevmezdim tebeşirle oynamayı. Ama senin için son kez aldım hiç kullanılmamış bir tebeşiri elime. Gıcırtılar arasında isimlerimizi yazdım yanyana.

     Geç oldu ama ben yavaş yavaş çıktım sınıftan. Acele etmemi isteyen birisi yoktu yanımda nasıl olsa. Yine her zamanki yoldan yürüdüm..hiç durmadan. Çünkü iki adımda bir arkadaşını görüp lafa tutulan dost yoktu yanımda.
     İşte yine o, o mor balkona baktım gülümseyerek. Hala mordu ve hala yeni gibi duruyordu. Belkide yeni boyanmıştır ne dersin? Kahretsin yine monotonluk yaptım karşıya geçerken. Ayrılık anı geldi dedim o parkta. Yanımda olsan benim yoldan gidelim derdim. Ama senin yine karnın çok acıkmıştır. Üstelik bulaşıklar yıkanmayı bekliyordur. Annenin anahtarı yoktur yine. Herzamanki gibi senin kaval kemiklerin ağrıyordur. Hoşçakal deyip ayrıldım parktan ve anılardan. Kendi yolumda yürüyorum şimdi bunları düşünürek. Diğer insanlar ne derse desin, kendi kendime gülerek devam ediyorum yoluma. Eve gidince bir telefon sesi bekliyorum. Eyvah rüya tabirlerine bakmadım daha.
     Biliyor musun dostum, ben okul arkadaşımı, sınıf arkadaşımı özlüyorum. Sıra arkadaşımı, sonra yol arkadaşımı, uygulama arkadaşımı özlüyorum. Nöbet arkadaşımı ve arada bir de olsa kopya arkadaşımı özlüyorum. Ama ben en çok şeyi..en çok hepsini özlüyorum. Acaba dostum o da..o da özlüyormu dersin? Yoksa..                                                                                
                                                                                                                                         12/09/1999
                                                                                                                                       Selcan ÜSTÜN
    

2 yorum:

  1. Eminim özlüyordur :) Geçmişin güzelliklerini hatırlamak mutlu ediyor insanı...

    YanıtlaSil
  2. özlemez mi hemde nasıl özlüyor

    YanıtlaSil