22 Mart 2012 Perşembe

UYUZ OLDUĞUM İNSAN TİPLERİ

     Hayatta sinir olduğum birçok insan tipi var ki enerjimi olumsuz yönde etkiliyorlardı. Kısa bir süre önce şunu farkettimki, insanların olumsuz ruh hallerinden oldukça etkileniyorum. Sonra sordum kendi kendime 'neden ben onların olumsuz enerjilerini alayımki? ortada bir enerji geçişi olacaksa ben olumlu enerjimi göndereyim.' Burada sanıyorum empati kitabından etkilenmiş olabilirim. Kitapta başka insanlara kendi duygularını geçirmekte usta bir karakterle, diğer insanların duygularını alan bir karakter mevcut. Tabi başkalarına olumlu duygu gönderebilmek pek kolay bir süreç olmuyor. Ama uzun vadede işe yaradığını söyleyebilirim. Artık çevremdeki insanların olumsuz duygularından çok daha minimal düzeyde etkilendiğimi belirtmeliyim. Geleyim sinirimi bozan insan tiplerine(bu arada insanları kategorizeleştirmekten hiç hoşlanmadığımı ve bunun benim için zor olduğunu söylemeliyim);
1-Çokbilmişler:Hiçkimseyi konuşturmaz bu insanlar. Sen ne söylersen söyle duymazlar bile. Varsa yoksa kendi doğruları. Kendi gibi düşünmeyen insanlara bırak azıcık saygı duymayı, suçlarlar birde utanmadan. Azıcık konuşayım dersin, cümleni bitirmeni bile beklemeden keserler. Kendilerini herkesten üstün zannetmeleride bir diğer özellikleridir. Başkalarının düşünceleri, istekleri zerre önemli değildir nazarlarında. Çok şükür şu ara etrafımda bu tip insanlardan fazla yok. Ama birtane bile olsa yetiyorlar bulundukları ortama.
2-Memnuyiyetsizler:Bu tip insanlarda çok konuşur ama konuşmaları daha çok memnuyiyetsizlik içerir. Sürekli herşeyde bir hata arama, sürekli birşeyleri şikayet etme gibi karakteristik özellikleri vardır. Kendilerini mutsuz eden durumları değiştirmek için çaba sarfetmezler. Tek yaptıkları şikayet edip gereksiz gerginlik yaratmaktır. Bu tip insanlarda bütün enerjimi olumsuz yönde etkiliyordu ama dediğim gibi artık pek etkilenmiyorum.
3-Emrivakiler:Bu guruba soktuğum insanlar, herşeyi bir emir komuta şeklinde yaşarlar. Kendilerince içinde rica barındırmayan cümleleri daha samimi bulduklarını düşünüyorum. Sürekli etrafındaki isanlara birtakım komutlar verip, birşeyler yaptırmaya çalışırlar. Ego tatmin durumları yani.
4-Sözünün eri olmayanlar:Sanıyorum en tahammülsüz olduğum insan tipi. Yani hiçbirşey beni verilen sözün tutulmaması kadar çığrımdan çıkaramaz. Çok basit bir söz dahi olabilir. Mesela; yarın sinemaya gidelim diye sözleşirsin arkadaşınla. Ertesi gün sorarsın sinemaya gidiyoruz değil mi diye, saçma sapan bir bahaneyle iptal etmiştir kendi kafasında. Sen sormasan arayıp haber verme nezaketinde dahi bulunmaz. İnsanın sevmediği ot burnunun dibinde bitermiş ya, bu tip insanlar çok çıkıyor karşıma. Ben bu konuda hakikaten takıntılıyım. Birine bir söz verdiysem, eğer ölmediysem o gerçekleşmelidir bana göre. Hani hayat bu olmayabilir, birtakım sorunlar çıkabilir tabi. O zaman arar karşımdaki insan güzelce anlatır mazaretini, bizde insanınz yani anlarız. Ama ottan sebeplerle sözünde durmayan insanları hayatımdan direk siliyorum. Dediğim gibi en tahammülsüz olduğum tiptir.
     Sanıyorum şimdilik aklıma gelenler bunlar. Kimse mükemmel değil tabi ama tahammül sınırlarını zorlayanlarda yok değil. Sevdiğim insan tipine gelince; gözlerinizi yumun beni düşünün hah tamda öyle işte:) şaka şaka. Yani şimdi sevdiğim insanları düşünüyorum. Ortak özellikleri, tevazu sahibi, güleryüzlü, insancıl, nazik, saygılı, edepli insanlar. Ha tabi hepsinin bende olmadığı muhakkak. Peki o zaman onlar beni neden seviyorlar diye düşünüyorum; işte orada galiba şeytan tüyü devreye giriyor:)

4 yorum:

  1. sevdiğin insan tipinde beni tarif etmen gerekmez di. :P çok sağol :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. etrafa sürekli olumlu enerji saçan biri olduğunuzu sizi tanıyan herkes bilir sayın meraklı adam:)o konuda endişeniz olmasın:)

      Sil
  2. teveccühünüz. yazdığınız gibi kasvetli ve karamsar ortamlardan uzak durmaya çalışıyorum. hayatla ve kendimle barışık bir insanım sadece...

    YanıtlaSil
  3. Oh! Akhirnya.. Saya telah melayari pautan ke pautan
    lebih dari 2 jam hari ini, Namun saya belum jumpa artikel
    yang seistimewa ini. Secara umumnya ia lebih dari baik.
    Maaf, jika saya terlalu memujinya. Much more respect dari Memoir Insani Author

    my website; Soalan Percubaan UPSR 2013

    YanıtlaSil